20-05-09

Belgische gevangenen in Nederland: Open Brief aan Minister Ballin


baldwin.hbBrussel, 20 mei 2009

Ministerie van Justitie
Ter attentie van Justitieminister Hirsch Ballin
Schedeldoekshaven 100
2511 EX Den Haag
Nederland

Geachte Heer Minister,

Betreft: Belgische gevangenen in Nederlandse gevangenissen

In antwoord op een schrijven in verband met een Belgische gevangene antwoordde U destijds:
'De aangelegenheid waarvoor u mijn aandacht vraagt, valt onder de Belgische rechtsmacht en betreft een Belgische onderdaan. Als Minister van Justitie kan ik in dezen derhalve niet veel voor u betekenen.'

U bent met de Belgische justitieminister echter tot een akkoord gekomen om een 500-tal Belgische gevangenen in de Nederlandse gevangenissen op te sluiten alhoewel deze hun Belgische nationaliteit zullen behouden.

Omdat U in één van Uw toespraken over de 'kerntaken van de rechtsstaat sprak', zou ik graag een antwoord willen hebben op de volgende vragen:

° Gebeurt deze deportatie naar Nederland in overleg van de gevangenen en hun gezinnen en/of familieleden ?
° Onder welk rechtsstelsel zullen deze Belgische gevangenen vallen ?
° Is de Nederlandse of de Belgische wetgeving van toepassing op deze gevangenen ?
° Waar kunnen deze gevangenen met hun klachten terecht ?
° Wordt er voorzien in controle- en toezichtsmechanismen inzake de rechten en de detentieomstandigheden van deze Belgische gevangenen ?
° Moeten deze klachten via de gebruikelijke Belgische diensten gaan die volledig onderbezet zijn en niet in staat zijn om hun dossiers af te werken ?
° Moeten vertegenwoordigers van deze diensten hiervoor naar Nederland reizen of in Nederland tewerkgesteld worden ?
° Wordt er wel rekening gehouden met de rechten van deze gevangenen(bezoekrecht, verlofregeling,) ?
° Worden de rechten van deze gevangenen niet aangetast doordat hun advocaten niet bereid zullen zijn om zich naar Nederland te begeven ?
° Is de kans niet groot dat deze gevangenen hierdoor volledig geisoleerd geraken doordat bijna niemand tenslotte bereid zal zijn om hen in Nederland te gaan opzoeken ?
° Ik neem aan dat er voor een aantal Belgische gevangenen die een voor Nederlanders onbegrijpelijk dialect spreken en die ook door Nederlanders moeilijk verstaan worden, communicatieproblemen zullen ontstaan. Ik verwijs hierbij naar de Belgische gevangenen in Engeland die weliswaar een tolk ter beschikking hebben maar wiens dialect door de tolken niet wordt begrepen. Hoe denkt de Minister dit probleem op te lossen ?
° Wie betaalt de reiskosten van de mensen die de gevangenen in Nederland willen gaan opzoeken (als zij er de moed voor hebben, want een verplaatsing naar Nederland neemt een volledige dag in beslag) ?
° Hoe staat het met de reintegratie en reclassering van deze gevangenen die nu reeds volledig mank loopt in België ?
° Vreest U niet dat gevangenen door hun 'stockering' in Nederland totaal geen rechten meer zullen hebben (ook niet op een electronische toezicht) ?
° Wat moet er gebeuren als een in Nederland opgesloten gevangene ziek wordt. Wordt hij in Nederland behandeld en/of gehospitaliseerd ? Laat men de zaak aanslepen omdat dit te veel administratieve problemen met zich meebrengt ?
° Zullen er ook zieke Belgische gevangenen in Nederlandse gevangenissen worden opgesloten ?
° Houdt U als minister wel voldoende rekening met de de uitvoering van nationale wetten (Belgische en Nederlandse) die de rechten van de gevangenen zouden moeten regelen ?
° Houdt U als minister voldoende rekening met de europese en de internationale wetten terzake ?
° Houdt U als minister voldoende rekening met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens wat het respect voor de mensenrechten van de Belgische gevangenen in Nederlandse gevangenissen betreft ?
° Werd er een kamerdebat over deze kwestie gevoerd of worden de zaken enkel inter-ministrieel geregeld ?
° Waarom besliste de Nederlandse regering in 2008 dat de opsluiting van Nederlandse gevangenen in Nederland 'juridisch onmogelijk' was en blijkt dit een jaar later plotseling wél 'juridisch mogelijk' ?
° Denken de Nederlandse en Belgische justiteministers niet te veel aan hun eigenbelang in plaats aan dat van de gevangenen en hun naasten (tewerkstelling van Nederlandse cipiers die anders werkloos zouden geraken, betaling voor de opsluiting in Nederlandse cellen, 'oplossing' voor het probleem van de overbevolkte Belgische gevangenissen die het gevolg zijn van het ontbreken van enig gevangenisbeleid) ?

In afwachting van Uw antwoord, teken ik,

Met de meeste hoogachting,

Jan Boeykens
Voorzitter vzw Werkgroep Morkhoven

vzw Werkgroep Morkhoven
Faiderstraat 10
1060 Sint-Gillis
België

Commentaren

Ballin en Bilderberg Bilderberg 2009 Attendee List (revised)


May 18, 2009

Note: The previous version of this list, translated from Greek via an automated translation device, has seriously distorted quite of a few of the names on this list. Infowars staff have gone over this list twice; if you have information on the people with question marks (?), please send an email to kurt@infowars.com.

Dutch Queen Beatrix

Queen Sofia of Spain

Prince Constantijn (Belgian Prince)

Prince Philippe Etienne Ntavinion, Belgium

Étienne, Viscount Davignon, Belgium (former vice-president of the European Commission)

Josef Ackermann (Swiss banker and CEO of Deutsche Bank)

Keith B. Alexander, United States (Lieutenant General, U.S. Army, Director of the National Security Agency)

Roger Altman, United States (investment banker, former U.S. Deputy Treasury Secretary under Bill Clinton)

Georgios A. Arapoglou, Greece (Governor of National Bank of Greece)

Ali Babaca , Turkey (Deputy Prime Minister responsible for economy)

Francisco Pinto Balsemão, Portugal (former Prime Minister of Portugal)

Nicholas Bavarez, France (economist and historian)

Franco Bernabè, Italy (Telecom Italia)

Xavier Bertrand, France (French politician connected to Nicolas Sarkozy)

Carl Bildt, Sweden (former Prime Minister of Sweden)

January Bgiorklount, Norway (?)

Christoph Blocher, Switzerland (industrialist, Vice President of the Swiss People’s Party)

Alexander Bompar, France (?)

Ana Patricia Botin, Spain, (President of Banco Banesto)

Henri de Castries, France (President of AXA, the French global insurance companies group)

Juan Luis Cebrián, Spain (journalist for Grupo PRISA; his father was a senior journalist in the fascist Franco regime)

W. Edmund Clark, Canada (CEO TD Bank Financial Group)

Kenneth Clarke, Great Britain (MP, Shadow Business Secretary)

Luc Cohen, Belgium (?)

George David, United States (Chairman and former CEO of United Technologies Corporation, board member of Citigroup)

Richard Dearlove, Great Britain (former head of the British Secret Intelligence Service)

Mario Draghi, Italy (economist, governor of the Bank of Italy)

Eldrup Anders, Denmark (CEO Dong Energy)

John Elkann, Italy (Italian industrialist, grandson of the late Gianni Agnelli, and heir to the automaker Fiat)

Thomas Enders, Germany (CEO Airbus)

Jose Entrekanales, Spain (?)

Isintro phenomena casket, Spain (?)

Niall Ferguson, United States (Professor of History at Harvard University and William Ziegler Professor at Harvard Business School)

Timothy Geithner, United States (Secretary of the Treasury)

Ntermot convergence, Ireland (AIV Group) (?)

Donald Graham, United States (CEO and chairman of the board of The Washington Post Company)

Victor Chalmperstant, Netherlands (Leiden University)

Ernst Hirsch Ballin, Netherlands (Dutch politician, minister of Justice in the fourth Balkenende cabinet, member of the Christian Democratic Appeal)

Richard Holbrooke, United States (Obama’s special envoy for Afghanistan and Pakistan)

Jaap De Hoop Scheffer, Netherlands (Dutch politician and the current NATO Secretary General)

James Jones, United States (National Security Advisor to the White House)

Vernon Jordan, United States (lawyer, close adviser to President Bill Clinton)

Robert Keigkan, United States (? - possibly Robert Kagan, neocon historian)

Girki Katainen, Finland (?)

John Kerr (aka Baron Kerr of Kinlochard), Britain (Deputy Chairman of Royal Dutch Shell and an independent member of the House of Lords)

Mustafa Vehbi Koç, Turkey (President of industrial conglomerate Koç Holding)

Roland GT, Germany (?)

Sami Cohen, Turkey (Journalist) (?)

Henry Kissinger, United States

Marie Jose Kravis, United States (Hudson Institute)

Neelie Kroes, Netherlands (European Commissioner for Competition)

Odysseas Kyriakopoulos, Greece (Group S & B) (?)

Manuela Ferreira Leite, Portugal (Portuguese economist and politician)

Bernardino Leon Gross, Spain (Secretary General of the Presidency)

Jessica Matthews, United States (President of the Carnegie Endowment for International Peace)

Philippe Maystadt (President of the European Investment Bank)

Frank McKenna, Canada (Deputy Chairman of the Toronto-Dominion Bank)

John Micklethwait, Great Britain (Editor-in-chief of The Economist)

Thierry de Montbrial, France (founded the Department of Economics of the École Polytechnique and heads the Institut français des relations internationales)

Mario Monti, Italy (Italian economist and politician, President of the Bocconi University of Milan)

Miguel Angel Moratinos, Spain (Minister of Foreign Affairs)

Craig Mundie, United States (chief research and strategy officer at Microsoft)

Egil Myklebust, Norway (Chairman of the board of SAS Group, Scandinavian Airlines System)

Mathias Nass, Germany (Editor of the newspaper Die Zeit)

Denis Olivennes, France (director general of Nouvel Observateur)

Frederic Oudea, France (CEO of Société Générale bank)

Cem Özdemir, Germany (co-leader of the Green Party and Member of the European Parliament)

Tommaso Padoa-Schioppa, Italy (Italian banker, economist, and former Minister of Economy and Finance)

Dimitrios Th.Papalexopoulo, Greece (Managing Director of Titan Cement Company SA)

Richard Perle, United States (American Enterprise Institute)

David Petraeus, United States (Commander, U.S. Central Command)

Manuel Pinho, Portugal (Minister of Economy and Innovation)

J. Robert S. Prichard, Canada (CEO of Torstar Corporation and president emeritus of the University of Toronto)

Romano Prodi, Italy (former Italian Prime Minister and former President of the European Commission)

Heather M. Reisman, Canada (co-founder of Indigo Books & Music Inc.).

Eivint Reitan, Norway (economist, corporate officer and politician for the Centre Party)

Michael Rintzier, Czech Republic (?)

David Rockefeller, United States

Dennis Ross, United States (special adviser for the Persian Gulf and Southwest Asia to Secretary of State Hillary Clinton)

Barnett R. Rubin, United States (Director of Studies and Senior Fellow, Center for International Cooperation)

Alberto Rouith-Gkalarthon, Spain (?)

Susan Sampantzi Ntintzer, Turkey (?) Guler Sabanci, President of Sabanci Holdings (?)

Indira Samarasekera, Canada (President of University of Alberta, Board of Directors Scotiabank)

Rountol Solten, Austria (?)

Jürgen E. Schrempp, Germany (CEO DaimlerChrysler)

Pedro Solbes Mira, Spain (economist, Socialist, Second Vice President and Minister of Economy and Finance)

Sampatzi Saraz, Turkey (banker) (?) possibly Süreyya Serdengeçti (former Governor of the Central Bank of Turkey) http://arsiv.zaman.com.tr/2002/05/29/ekonomi/h6.htm

Sanata Seketa, Canada (University of Canada) (?)

Lawrence Summers, United States (economist, Director of the White House’s National Economic Council)

Peter Sutherland, Ireland (Chairman, BP and Chairman of Goldman Sachs International)

Martin Taylor, United Kingdom (former chief executive of Barclays Bank, currently Chairman of Syngenta AG)

Peter Thiel, United States (Clarium Capital Management LCC, PayPal co-founder, Board of Directors, Facebook)

Agan Ourgkout, Turkey (?)

Matti Taneli Vanhanen, Finland, (Prime Minister)

Daniel L. Vasella, Switzerland (Chairman of the Board and Chief Executive Officer at Novartis AG)

Jeroen van der Veer, Netherlands (CEO of Royal Dutch Shell)

Guy Verhofstadt, Belgium (former Prime Minister)

Paul Volcker, U.S. (former Federal Reserve director, Chair of Obama’s Economic Recovery Advisory Board)

Jacob Wallenberg, Sweden (chairman of Investor AB and former chairman of Skandinaviska Enskilda Banken)

Marcus Wallenberg, Sweden (CEO of Investor AB, former chairman of Skandinaviska Enskilda Banken)

Nout Wellink, Netherlands (Chairman of De Nederlandsche Bank, Board of Directors, the Bank of International Settlements)

Hans Wijers, Netherlands (CEO of the multinational corporation AkzoNobel)

Martin Wolf, Great Britain (associate editor and chief economics commentator at the Financial Times)

James Wolfensohn, United States (former president of the World Bank)

Paul Wolfowitz, United States (for U.S. Deputy Secretary of Defense, President of the World Bank, currently AEI scholar)

Fareed Zakaria, United States (journalist, author, and CNN host)

Robert Zoellick, United States (former managing director of Goldman Sachs, President the World Bank)

Dora Bakoyannis, Greece (Minister of Foreign Affairs)

Anna Diamantopoulou, Greece (Member of Parliament for the Panhellenic Socialist Movement)

Yannis Papathanasiou, Greece (Minister of Finance)

George Alogoskoufis, Greece (former Minister)

George A. David, Greece (businessman, president of Coca-Cola)

Gepost door: JaapjeJaap | 20-05-09

Protest op verhuis gevangenen
De vakbonden ACV en ACOD vinden het niet goed dat de regering Belgische gevangenen wil onderbrengen in Nederlandse cellen. "Dat is enkel aanvaardbaar als noodoplossing, de regering zou beter een structurele oplossing in eigen land bedenken", zeggen ze.

Bovendien vinden ze de huidige oplossing te duur en omslachtig, want het transport van al die gevangenen moet goed begeleid worden.

20.5.2009

http://www.vtm.be/nieuws/artikel.html?p=112

Gepost door: Jan Boeykens | 21-05-09

Handel in gevangenen
Tilburgse gevangenis wordt Belgisch


Om de overbevolking in onze gevangenissen aan te pakken, gaat ons land Nederlands grondgebied kopen. Een complex in Tilburg wordt een Belgische instelling, waar de Belgische wetgeving geldt. Nooit eerder ging een minister van Justitie zo ver om de overbevolking in onze gevangenissen aan te pakken. Goed een maand geleden kondigde Stefaan De Clerck (CD&V) nog aan dat hij cellen bij onze noorderburen wilde huren, maar zoals het er nu naar uitziet, zijn de plannen een stuk verregaander.

'We gaan een stukje Nederlands grondgebied kopen', zegt De Clerck formeel. 'De onderhandelingen met Nederland zijn nog volop aan de gang, maar het is de bedoeling dat de teksten en plannen binnen de maand afgerond zullen zijn. Alles zal daarna in verdragen worden gegoten, waardoor de hele operatie juridisch gezien geen probleem mag opleveren.'
Concreet heeft ons land de Nederlandse gevangenis in Tilburg op het oog. Begin 2010 moeten er vijfhonderd Belgische gevangenen zitten. Maar wat nog het meest frappeert, is dat ons land kost wat kost wil dat er enkel de Belgische wetgeving zal worden toegepast. 'Daarom zal de gevangenis ook exclusief Belgisch worden', zegt De Clerck. 'Er is wel plaats voor 681 gedetineerden, maar zelfs als er vrije cellen zijn, zullen er geen Nederlanders in ondergebracht worden. Al was het alleen maar om praktische problemen te vermijden.'

De cipiers daarentegen zullen Nederlanders zijn. Om alles keurig in de gaten te houden, wordt er een Belgische directeur aangesteld.

Als het van De Clerck afhangt, zal er - afgezien van meer luxe bij onze noorderburen - geen verschil zijn tussen de Tilburgse gevangenis en de Belgische inrichtingen. 'Het is de bedoeling dat de gevangenis in Tilburg deel zal uitmaken van ons hele netwerk. Dat betekent dat wij, Justitie dus, zelf zullen beslissen wie naar Nederland gaat en wie hier blijft.'

Hoe dan ook, alleen langgestraften zullen in Tilburg terechtkunnen. 'Dus ook de zware gevallen', zegt De Clerck. 'Enige voorwaarde is dat ze defintief veroordeeld zijn en dus niet meer vervoerd moeten worden, omdat ze bijvoorbeeld nog voor de rechter moeten verschijnen.' Voorlopig wil De Clerck slechts vijfhonderd gevangenen laten overbrengen, al zou dat kunnen oplopen. 'Laat ons eerst ervaring opdoen, daarna kunnen we nog zien. Ik sluit niets uit.'

De Nederlanders zijn alvast niet rouwig om onze plannen. Gisteren nog raakte bekend dat staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie de komende jaren acht gevangenissen in Nederland wil sluiten. Bijgevolg zullen er 1.200 banen sneuvelen.

'Maar', zo suggereerden de Nederlanders ons, 'zelfs als jullie Tilburg overkopen, hebben we nog 1.500 cellen vrij. Plaats genoeg dus.'


Bron: Het Nieuwsblad, 20.5.2009

Gepost door: Yves | 21-05-09

'Beschamend en alleen als noodoplossing aanvaardbaar !'
Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu zou de kogel (bijna) door de kerk zijn. De Belgische overheid zou een hele gevangenis kopen in Nederland....
Wat ons betreft, beschamend en alleen als noodoplossing aanvaardbaar !

Deze oplossing is immers niet alleen duur (meer dan 50% !), maar brengt heel wat problemen met zich mee. Niet alleen wetgevende, maar vooral praktische : hoe zal men de verplaatsingen van deze gedetineerden regelen, wat met de begeleiding en tal van andere problemen...

Hopelijk beseffen zij, die (tientallen) jaren de noodzaak niet wilden inzien om de gevangeniscapaciteit op te drijven, dat zij fout zaten en dit toch wel een (zéér !) dure vergissing aan het worden is.

Ook wordt het tijd dat wij ons in België gaan bezinnen over een aantal maatschappelijke fenomenen. Zo is iedereen er zich van bewust dat men dringend nieuwe gevangenissen dient te bouwen, maar tegelijk lijdt men ook massaal aan het NIMBY-syndroom (Not In My BackYard). Ook lijkt het meer en meer voldoende om een of andere actiegroep te stichten om alles ‘stil’ te leggen (cfr. bouw nieuwe gevangenis Dendermonde). Men zal toch eens prioriteiten moeten leggen... wat is belangrijker ? Een broedplaats van een beschermde vogel of het feit dat men meer dan 1.500 mensen (!) in inhumane omstandigheden opsluit...

Het dient echter gezegd : de nood is hoog ! Een, weliswaar tijdelijke, oplossing dringt zich dan ook op. Het is dan ook alleen in dit opzicht dat we deze noodoplossing kunnen aanvaarden.

We zullen dan ook blijven ijveren voor een duurzame (Belgische) oplossing voor de overbevolking in de Belgische gevangenissen... Uitbreiding van de celcapaciteit is hierbij noodzakelijk, zonder daarbij de uitbreiding van een aantal alternatieve maatregelen uit het oog te verliezen.


20/05/2009

Gepost door: Yves | 21-05-09

'Overbevolking in de arresthuizen'
Prognoses liegen er niet om ! Nu al wordt er in justitiële kringen gewag gemaakt dat we tijdens de zomermaanden zullen afstevenen op een nieuw onmenselijk overbevolkingscijfer achter de muren van onze penitentiaire inrichtingen. Ondanks beloftes en planningen uit het verleden moeten we helaas vaststellen dat de regering duidelijk geen kaas heeft gegeten nopens een doelgericht beleid te voeren om op korte termijn vooral in arresthuizen de immense overbevolking in te dijken. We vrezen alvast het doemscenario dat er niks kan/mag gebeuren omwille van de allesomvattende verkiezingskoorts. De nobele prominenten uit de federale politiek hebben hun handen vol met electoraal duw-en trekwerk en bekommeren zich nu eventjes niet over het uitschot van de maatschappij, en/of zij die er dagdagelijks met geconfronteerd worden.

Welke grensoverschrijdende maatregelen er ook uit de toverhoed zouden verschijnen, de arresthuizen zullen steeds de feiten achterna hollen en steeds moeten opboksen tegen de mallemolen van justitie. Wij pleiten zeker niet voor een politiek van straffeloosheid, maar vragen met aandrang aan alle betrokken instanties om efficiëntie op alle vlakken.

De beleidsnota’s van de minister missen hun zeggingskracht, vooral op het vlak van een humaan detentiebeleid, wanneer je mensen in voorhechtenis als het ware moet samenhokken met z’n drieën in erbarmelijke, schamelijke celletjes van twee op vier meter. Jaarlijks wordt de Belgische Staat door tal van organisaties hiervoor op het matje geroepen en op de vingers getikt, met financiële consequenties incluis. Toch boert Justitie verder op het elan van ruim dertig jaar geleden, alle povere initiatieven ten spijt. Het siert onze nostalgie steeds te moeten aanhoren dat België in het verleden een voortrekker was op het vlak van detentiebeleid, dat ze van heinde en ver de gevangenissen kwamen bezoeken om de structuren van zo’n doordacht detentieconcept te bekronen… maar helaas, nu staan we ver achter op de ons omringende landen,. De fierheid is eruit, we worden door Jan met de pet als Odilon omschreven en behandeld.

Krachtdadig het roer omgooien luidt de boodschap, maar blijkbaar is de logheid van het apparaat enerzijds, en het optornen tegen heilige huisjes anderzijds voor justitie net die brug te ver !

De overheid slaagt er niet in om het tij te keren. Fabeltjes over een concretere toepassing van het elektronisch toezicht, alternatieve straffen zijn niet of nauwelijks van toepassing op de impact van overbevolking in de arresthuizen. Bovenstaande remedies worden grotendeels pas uitgevoerd na de lijdensweg binnen justitie en een veroordeling. Een doordacht en snel veroordelingbeleid is de enige remedie om de overbevolking binnen de arresthuizen tegen te gaan. Laat de minister eens te rade gaan bij zijn Europese lotgenoten. In Nederland worden verdachten niet eindeloos opgesloten in afwachting van hun vermoedelijke proces, maar daar werkt justitie en politie daadwerkelijk aan een oprecht rechtssysteem zonder nodeloos te hervallen in onderzoeken van onderzoeken... Hoe kan je het verklaren dat een dader van een levensdelict ginds binnen het jaar berecht kan worden terwijl in België de gemiddelde termijn van berechting bijna drie volle jaren bedraagt. Al te vaak moeten we concluderen dat het machtsgebruik arrest in België uitgemolken wordt om gedetineerden aan te zetten tot schuld. Dat arrest al te vaak wordt aangewend om mensen te demotiveren en te destabiliseren.

Dan hebben we het nog niet eens over het statuut internering. Deze ruime groep mensen hebben, gelet op hun psychische, intellectuele toestand, nood aan professionele begeleiding en horen NIET in een gevangenis, en zeker niet in een arresthuis opgesloten te worden. Justitie is niet bij machte om deze groep van begeleiding te voorzien, doch men plaatst deze personen liever achter slot en grendel. Het ontbreekt de arresthuizen aan personeel en vooral beschikbare middelen en plaatsen om een terdege beleid te voeren ten overstaan van deze doelgroep. De praktijk leert ons dat zulke afdelingen (lees annexen) vaak bemand of bevrouwd worden door ideologen, die al dan niet gesteund door plaatselijke directies, roeien met de riemen die ze hebben om deze zieken het leven binnen de muren van een arresthuis zo educatief en therapeutisch mogelijk in te kleuren. Petje af, maar ons takenpakket als penitentiair beambte is er niet naar om deze taak naar behoren te kunnen volbrengen. Mensen in de zorgsector hebben er een jarenlange studie voor ondernomen om om te gaan met deze doelgroep, maar wij worden er naar goeddunken in gedumpt, slechts met een bundeltje papieren onder de titel psychopathologie.

Laten we niet naïef zijn, een pasklare oplossing voor het acute probleem overbevolking in de arresthuizen is er niet, toch zeker niet van vandaag op morgen. Toch drukken we met deze de hoop uit dat er eens iemand van goede inborst het lot van ons gevangeniswezen ter harte zal nemen voor het te laat is, voor de arresthuizen uit hun voegen barsten. Één iemand die de link durft leggen dat justitie niet enkel een gerechtsgebouw is, maar ook een gevangenis.

Tot nader order blijven we volhardend optornen tegen de overbevolking in de arresthuizen !

20/05/2009

Gepost door: Yves | 21-05-09

De commentaren zijn gesloten.